Zdrav ručak na poslu

Postoje periodi kada može biti vrlo izazovno da jedete zdravo na poslu. Između proslava rođendana kolega, održavanja sastanaka za ručak, pauza u lokalnom kafiću ili pekari, iskušenja kada prolazite pokraj automata sa slatkišima i jutarnje vremenske krize kad vam je jedino bitno da istrčite brzo iz stana ujutro, čini se da je zdrava ishrana na poslu skoro pa nemoguća misija.

Tokom radnog dana, veoma je važno da ostanete motivisani, energični i usredsređeni, tako da možete da ostvarite kvalitetan rad – i postoji mnogo načina koji će vam pomoći da to i ostvarite. Iz tog razloga, pripremili smo za vas savete, ideje i recepte koji će vam pomoći da zdravo jedete na poslu.

poke olakino novi beograd

Priprema obroka unapred 

Ne možemo ovo naglasiti dovoljno: priprema obroka je apsolutno neophodna za održavanje zdravstvenih ciljeva na putu, umesto da gutate po tri parčeta torte na rođendanskoj zabavi u kancelariji, jer niste jeli ručak. Priprema obroka traje nekoliko sati na početku nedelje ili svakoga i isplati se, jer ćete na taj način imati dovoljno zdrave hrane za celu nedelju i potrošićete manje vremena na kuvanje ili pripremanje hrane tokom nedelje. 

Postoji nekoliko načina na koje možete pripremiti zdrav obrok za nedelju dana na poslu. 

Možete da:

  1. Napravite ogromnu količinu od jednog ili dva obroka (gulaš, složence, supu bez mlečnih proizvoda, salate, itd.) i da vam to bude glavno jelo tokom radne nedelje.
  2. Možete da kuvate odvojene elemente obroka (činiju sa žitaricama, činiju sa mešanim pečenim povrćem, veganski protein, životinjski protein) i da ih kombinujete  u toku nedelje sa omiljenim začinima ili sosevima. Bitno je samo da pronađete odgovarajuće posude za hranu koje ćete lako transportovati na radno mesto.
  3. Ako niste ljubitelj ostataka, jednostavno operite i pripremite svoje namirnice na početku nedelje, a samu pripremu obroka možete obavljati dan unapred.

Izaberite jednostavne recepte

Pripremanje komplikovanih obroka u večernjim satima da bi se isti konzumirao sledećeg dana jednostavno nije praktično (a ponekad složeniji obroci nisu zgodni za pakovanje i grejanje u mikrotalasnoj). Držite se jednostavnih stvari, kao što su:

Napravite zdrave grickalice

  • Obroci bez kuvanja (popularni tegla obroci)
  • Supe i salate
  • Poke činije 
  • Tortilje i sendviči od bezglutenskog brašna
  • Domaći suši
  • Kiš od jaja ili tofua
  • Fritate sa povrćem (pecite ih u modlama za mafine za lakši transport)

Kao deo pripreme jela za nedelju dana, osigurajte da uvek imate zdrave grickalice pri ruci. One će vam pomoći da izbegnete napade gladi tokom dana, a čak možete napraviti i kompletan obrok od zdravih grickalica ako želite. Nije toliko teško izvući šaržu humusa za nedelju dana ili ispeći domaći hleb. Neke od naših omiljenih grickalica koje će vam pomoći da zdravo jedete na poslu su:

  • Posni krekeri
  • Hleb bez glutena
  • Mafini – možete praviti i slane i slatke mafine
  • Granola 
  • Energetski zalogaji
  • Mešavina oraha i semenki
  • Voće
  • Jogurt bez mleka
  • Biljni puter

Smatramo da je korisno imati zalihe kvalitetnih zdravih zalogaja koje možete držati za stolom tokom cele sedmice, kao što su orašasti plodovi, semenke, suvo voće ili granole, zajedno sa zalihom stvari koje možete ostaviti u frižideru tako da ne morate da ih nosite sa sobom svakoga dana.

Zdrav ručak za doručak i obrnuto

Ideja da određenu hranu moramo jesti  samo u određeno doba dana je zastarela. Zašto ne biste doručkovali za ručak? Često, recepti za doručak se vrlo lako prave i uz minimalan napor, a mnogi od njih su zgodni za poneti. Neke ideje za doručak za ručak:

  • Chia puding
  • Kinoa kaša
  • Ovsena kaša sa voćem
  • Smoothies bez mleka 
  • Avocado tost
  • Kajgana + zelje
  • Tofu ili vege kajgana
  • Pljeskavice za doručak (veganske i mesne) i povrće
  • Domaća granola + voće

Vodite računa o pakovanju

Ako želite da zaista da pripremate i planirate obroke tokom cele nedelje, sigurno želite i da se pobrinete da ti obroci budu ukusni – i zato je bitno da pažljivo skladištite hranu u hermetički zatvorenim posudama. Mi volimo da koristimo staklo ili nerđajući čelik umesto plastike. Ako pripremate svoje obroke, naučite kako da ih čuvate kako bi duže ostali svežiji. U zavisnosti od vaših namirnica za ručak, možda ćete želeti da kupite termos kako bi hrana ostala topla (izbegavajte mikrotalasnu pećnicu). Takođe je zgodno imati čvrstu torbu za ručak za ponovnu upotrebu.

Pokrenite klub za zdrav ručak na poslu

Šta ako biste mogli da skuvate jedan ručak, a da svaki dan pojedete novi obrok iz domaće kuhinje? Zvuči nemoguće, ali nije tako. Moguće je da osvežite svoj ručak tako što ćete sastaviti klub za ručak sa svojim kolegama sa posla. Evo kako to funkcioniše: sarađujte sa četvoricom vaših kolega koji su zainteresovani za zdrav ručak na poslu. Svakoga dana, neko drugi je na redu i ima zadatak da obezbedi ručak za sve ostale. Tako, na primer, ako je vaš dan ponedeljak, nedeljom napravite pet porcija za ručak i donesite ih za ostatak grupe, za utorak će biti zadužen neko drugi i tako u krug. 

Ovo je divan način da iskusite različite domaće recepte i ukuse, uz znatno manje posla. Ujedno, ukoliko imate krug ljudi koji su na istom režimu kao i vi, biće vam lakše da ostanete dosledni. 

Dodatni saveti koji će pomoći da vaš klub za zdrav ručak bude uspešan su:

Pokušajte da pronađete kolege sa posla (idealno je da vas bude pet) koji imaju bi takođe želeli ili se već zdravo hrane. Ukoliko je moguće da svako pripremi obok jednom nedeljno, to znači da će svako od vas imati obavezu da samo jednom nedeljno priorema obrok. 

Poslužite ručak u pet odvojenih posuda. Iako bi bilo lepo da vas petoro sednete zajedno da ručate, raspored rada ili nepredviđeni sastanci često mogu da se ispreče toj ideji, posebno ako je u pitanju velika kompanija. Ukoliko imate pet činija za obrok na taj način ćete omogućiti svakom članu kluba da pojede svoj ručak kada je to njemu najpogodnije. 

Koristite sopstvene činije kada pakujete ručak, i zamolite kolege da vam ih vrate na kraju dana kako biste ih mogli oprati i ponovo koristiti.

Razmislite kao grupa kakvu vrstu hrane želite da jedete. Ako polovina grupe ne voli gljive ili ne može tolerisati začinjenu hranu, to je nešto što bi svi trebalo da znaju.

Budite otvoreni za povratne informacije. Zabavno je isprobati nove recepte, ali je u redu i ako se vratite starim favoritima koje su svi voleli.

Recite ne hrani koja ne odgovara vašim zdravstvenim ciljevima

U radnom okruženju, verovatno ćete se suočiti sa situacijama sa hranom koji ne ispunjavaju vaše zdravstvene ciljeve i vaši saradnici mogu da vam otežaju da se pridržavate vašeg režima ishrane. Međutim, u redu je reći ne hrani za koju znate da vam neće prijati. Biće dovoljno da jednostavno kažete „ne hvala“ nezdravim namirnicama. Ako se pritisak nastavi, možete obavestiti kolege i staviti im do znanja da trenutno radite na svom zdravlju i da se nadate da će i za vas uživati u komadu torte ili kolača.

Poke zdrav obrok na vašoj adresi

Ukoliko niste uspeli da pronađete par kolega sa kojima ćete napraviti klub za zdtav obrok, to znači da svakodnevno morate da brinete o nabavci, pripremi i skladištenju vaših zdravih obroka. Da bi se ova briga smanjila na minimum, preporučujemo vam da se povremeno odmorite i prepustite nama da vam obezbedimo zdrav obrok kod kuće ili na poslu, pozovite nas ili poručite svoj zdrav i ukusan obrok putem našeg sajta i očekujte sveže ukuse i mirise Havaja na vašoj adresi.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email